Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1930
Copyright (C) HIX
2003-08-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Csokonai motorja (mind)  31 sor     (cikkei)
2 re: toltesvisszajelzo (mind)  11 sor     (cikkei)
3 toltesjelzo (mind)  10 sor     (cikkei)
4 re: 2T diesel +kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)
5 re: Csokonai motorja (mind)  8 sor     (cikkei)
6 re: Re: Haliho! (mind)  10 sor     (cikkei)
7 re: Fw: leallitas (mind)  21 sor     (cikkei)
8 re: autoelektronika-szotar (hibakodkiolvasas) (mind)  5 sor     (cikkei)
9 re: Spoilerek (mind)  6 sor     (cikkei)
10 re: +kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)
11 Alfa alapjarat! (mind)  9 sor     (cikkei)
12 re: hatasfok (mind)  18 sor     (cikkei)
13 4 evig allo auto (mind)  23 sor     (cikkei)
14 re: Fw: leallitas (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Re leallitas (mind)  28 sor     (cikkei)
16 auto archivalas (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Fogash -nak (mind)  6 sor     (cikkei)
18 re: Fw: leallitas (mind)  83 sor     (cikkei)
19 Re: Spoilerek (mind)  7 sor     (cikkei)
20 re: toltesvisszajelzo (mind)  18 sor     (cikkei)
21 Hoerogepek (mind)  18 sor     (cikkei)
22 4 evre stanby (mind)  33 sor     (cikkei)
23 Fogash auto archivalasa (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - re: Csokonai motorja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A keresztfejes mit jelent? 
>Udv, Zotya
---------
A nagy hajomotorok dugattyujaban nincs dugattyucsapszeg. A 
dugattyuba mereven van becsavarozva a hajtoRUD, ez egy 
ugynevezett keresztfejhez csatlakozik, ami vezetoprizmak 
kozott mozog a dugattyu kozepvonalaval azonos vonalon, a 
lokethosszal azonosan. A csapszeg a keresztfejben van, ehhez 
csatlakozik a hajtoKAR, ami a fotengelyhez kapcsolodik.

         |===|
         |÷|÷| -dugattyu
           |             \
           |  -hajtorud    -egyenesvonalu mozgas
           |             /
          >¤<  -keresztfej/csapszeg
            \
             \   -hajtokar   -alternalo mozgas
              \
               O
              /
             /   -fotengely   -kor mozgas
            O

Mivel a hajtokar nem a dugattyuhoz csatlakozik, igy az 
altala ebresztett oldaliranyu erok nem a dugattyut es a 
hengerfalat terhelik, hanem a keresztfejet. Dugattyu es 
henger kopasa lenyegesen csokken, elettartam novekszik
Remenykedek az erthetosegben!

Udv,   Triznyak
+ - re: toltesvisszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hidegindítás után, tipikusan 5-10 percig, halványan 
> világít a töltésvisszajelzo~ lámpa....... Mito~l lehet? 
> Szénkefére, kihaló diódasorra azért nem gondolok, mert 
> akkor állandóan kellene csinálnia, nem csak az elso~ 5
> percben.
--------
Pedig 90%-ig biztosan valamelyik dioda lehet a ludas! Persze 
nem az egyeniranyito diodai, hanem a visszajelzo 3 diodaja 
kozul valamelyik. 10% az egyeb lehetoseg.

Udv,   Triznyak
+ - toltesjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Nekem is "parázslott" a töltésjelző lámpám
az UNO-ban. Az autóvill szerelő megmérte
a töltést minden fasza volt... Otthagytam nála
és elmondása szerint a generátorban cserélt
ki valami diódákat.
Talán segítettem.

Üdv
Zozi
+ - re: 2T diesel +kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Városi használatra (kb évi 10E km) mit éri meg jobban megvenni a
>Wagon R-t vagy az Agila-t?
>Melyiknek mi az elönye hátránya?

Semmi kulonbseg, a 2 auto a lampatesteket es a szinvalasztekot leszamitva
full ugyanaz. Esetleg opel 1,2 vagy Suzuki 1.3. Ilyen alapon inkabb Suzuki
(jobb a motor), de kisebb a presztizs
Fogash
+ - re: Csokonai motorja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sima motor: fotengely - fotengelycsap-hajtokar-dugattyucsapszeg-dugattyu
Keresztfejes motor: fotengely-fotengelycsap-csapszeg-keresztfej-masodik
hajtokar-dugattyucsapszeg-dugattyu. A lenyeg, hogy a dugattyu "szoknyaja" es
teteje elvalik egymastol, egy masodik hajtorud koti ossze oket. Igy
Keskenyebb blokkot lehet epiteni, csak a fotengely kornyezeteben kell
szelesiteni. 3m lokethossznal sokat szamit, hogy a hajtokar beleerne-e a
blokkba, vagy sem.
Fogash
+ - re: Re: Haliho! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Pepe:
>En ugy tudom, hogy a fenykep melle kell meg egy helyszinelo rendor is, es
csak
>ugy fogadja el a kozutkezelo.

Nekem nem kellett az FKF Rt-hez (Allianz biztositja oket)

djtiszy
+ - re: Fw: leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

En a leallitastnak a legnagyobb hatulutojet a motorban talalhato vezetekek
eloregedesevel latom. Nekem utcan 1 ev alatt a legtobb gumicso, vezetek
szarra ment (persze ez egy 4 utemu Trabi volt, talan a rendes autokban
minosegibb cucc van).

+ Guminyomas: felnyomni nyugodtan 3,5 barra
+ En megbiznek valakit, hogy havonta menjen egy kort a tomb korul, es
jarassa a motort 10 percig. Ezt meg rendszam nelkul is el lehet jatszani egy
atlagos kornyeken.
+ Akksi meg birja amig birja.
+ Ha szamit a bonusz, vegyel egy Trabantot 20 000 Ft-ert, fizesd utana a
kicsi kotelezot, muszaki sem kell. Bar negy ev nemfizetes azert megiscsak
3-400000 Ft megtakaritas, utana tok mindegy, milyen bonuszod nincs... :-)
+ Evente 3 hetre kapsz berautot kb. 40-80 000 Ft-ert. Ez majdnem az eves
kotelezo osszege...

...vagy add el olyannak, aki ertekeli :-))

djtiszy
+ - re: autoelektronika-szotar (hibakodkiolvasas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

halasan koszonom Marky a magyarazatot, asszem ertem is!

djtiszy
+ - re: Spoilerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

fejbol mondom a nevet: Autoplastic-A. Neten biztos fent vannak, nekem sajnos
nincs most eleresem.

djtiszy
+ - re: +kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Cooper kerdezte:
>Városi használatra (kb évi 10E km) mit éri meg jobban megvenni a
>Wagon R-t vagy az Agila-t?

bar sosem vettem meg ilyen csodat (remelem nem is kell), a piaci torvenyek
azt mondatjak velem, hogy Suzukit vegyel. Eladni ugyanis a Suzukit lehet
jol, Opelre kicsi a kereslet (mivel ujonan is kevesen veszik) Azonkivul az
Opel egyliteres funyiiromotorja tragedia, annal meg a Suzukie is jobb. De
mondanom sem kell, ohgy ott az 1.3-ast javaslom. Extrak a marka-koherencia
miatt Opelnel dragabbak.

djtiszy
+ - Alfa alapjarat! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hy!

Latom temanal vagyunk! Nekem az Alfanal csinal olyat hidegen az alapjarat,
hogy dadog mintha kihagyna néhany henger,de gazadasra és némi turaztatásra
szépen beall 650/min-re.
Ez mitol lehet! A kocsi 1.8 Twin spark matorral van szerelve!(8 V)

Üdv:Krisztián
Alfa 155 1.8TS
+ - re: hatasfok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az autokban hasznalt dizel orvenykamras, izzitas kell. Nagyobb lesz a
fordulatszam de az egester alakja miatt rosszabb a hatasfok. 30..40%,
nem sokkal jobb mint a benzin motore. A teherauto motorkoknal mar jobb a
helyzet, itt kozvetlen befecskendezes van a hatasfok sokkal jobb
45..50%, viszont alacsonyabb a fordulatszam a lassabb eges miatt. A
motor hatasfoka a kompresszioviszonyatol fugg. A beporlasztott vizzel
hutott benzinmotor is eleri a 45%-os hatasfokot, de meg a dieselnel is
bonyolultabb. Bar mar vannak elore vizezett uzemanyagok is. A ketutemu 
diesel elott szerintem nagy jovo all. Van mar ilyen repulogepmotor is.
Mivel minden utemben van munkavegzes, osszemerheto a
suly/teljesitkmenyarany a benzines tarsaval, de nyomateka nagyobb es
egyenletesebb. A diesel lomhasaga sem jellemzo ra a tobb munka utem
miatt. A hatasfoka pont annyi, mint a 4 utemu tarsae, mivel nincs
keverekveszteseg, csak levego megy ki a kipufogon. Viszont szerkezete
egyszerubb, kevesebb szelep kell, stb.

udv
Csaba
+ - 4 evig allo auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Ti mit tennetek, ha 4 evre le kellene archivalni hon szeretett
> autotokat? Vannak elkepzeleseim, de megerositest/cafolatot varok

El kell adni... Az ertekvesztesbol es tovabbi magtakaritasokbol
siman berelhetsz autot evi harom hetre, es egy csomo egyeb
maceatol is megszabadulsz.

> - Ha 1 evig nincs auto a neveden, ugrott a bonus. Ha a tulajnak
> kulfoldon van autoja ez ido alatt, az a magyar kot. bizt.-ba beleszamit?

Igen.

> raadasul ceges auto, de szemelyes hasznalatra, vagyis bizonyithatoan
> rendszeresen vezet ez ido alatt?

Ezt mar ketlem, ha a baratod autojat vezeted rendszeresen, az sem
szamit.

> - Ha ez az auto raadasul evente kb 3hetre (kvazi a hazautazasok idejere
> kellene), akkor a kivonas ugrott, nem?

Kivonhatod, ha a hasznalathoz mindig ujra uzembehelyezed, de nem
eri meg a macerat.
+ - re: Fw: leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Ti mit tennetek, ha 4 evre le kellene archivalni hon szeretett
> autotokat?

Szerintem biztos van egy megbizható ismerosod (HA nincs szolj. :) Add
kolcson neki, hogy jarjon vele( legalabb 7vegenkent), igy TALAN jobban
jarsz mintha magara hagynad egy garazsban. 
Foleg egy olyan gepcsodat, aminek lelke is van. Negy ev - bar en nem
ertek hozza - szerintem rengeteg idonek szamit, ha nem  mesz az autoval.
Az anyagi reszet meg mar biztos konnyen el tudod intezni vele. (bizt,
stb.)

Tudom, hulye otlet.


Gergo	

(OO=00=OO)

///MPOWER
+ - Re leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> - akkusaru levesz, ez nem kerdes. 4 ev allas utan valszeg ugy is keresztet
> vethetunk ra. Letezik "szintentarto" tolto? Mehet az 4 evig folyamatosan?
> Vagy ki kell sutni az aksit most, es "uresen" alljon 4 evig, utana meg
> ujraformazni?

Nekem van egy napelemes "szintentarto" toltom (Conrad Elektronik EUR 32,95)
egy ev utan meg tokeletes volt vele az akku bekapcsolt riasztoval.

- ablak letekeredjen? Szellozes kell az utasternek? Ragcsaloveszely?

Szellozest ajanlom, az en autom eleg budos volt, de ez lehet a nem "steril"
klimatol is

> - guminyomas: csokkenteni, vagy maradjon az uzemi nyomas?

A gumisok igy ajanlottak:
kerék le, vagy allvanyra (azaz fuggesztve), rosszabb esetben fektetve 1 bar
nyomassal tarolni

> - Ha 1 evig nincs auto a neveden, ugrott a bonus. Ha a tulajnak kulfoldon
> van autoja ez ido alatt, az a magyar kot. bizt.-ba beleszamit? Es ha ez
> raadasul ceges auto, de szemelyes hasznalatra, vagyis bizonyithatoan
> rendszeresen vezet ez ido alatt?

Ez meg az EU-ban sem mukodik az egyes orszagok ill. biztositok kozott...

Udv
Peter
+ - auto archivalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

egy megoldas:
veszel egy oriasi eros nejlonzsakot, belerakod az autot es feltoltod
szendioxiddal (elotte esetleg levego ki). a kivitelezes reszleteirol nem
tudok felvilagositast adni.

az adott esetre talan kevesse alkalmazhato, de olvastam, hogy vannak
alakok, akik megvesznek (befekteteskeppen) erdekesebb vagy kuriozumnak
szamito uj auto(ka)t, a fentebb leirt modon konzervaljak, es dorzsolik a
markukat, hogy 25-30 ev mulva mekkora nyereseggel tudjak majd eladni.

(de lehet, hogy eleg csak jo vastagon bezsirozni :-) )

robi
+ - Fogash -nak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZVSZ en eladnam az autot, evente 3 het hasznalatra tarolni 4 even 
keresztul ... Talan most meg jo arat is kapsz erte. Egyik 
ismerosom "csak" 3 evre ment az USA -ba dolgozni, o meg a robogojat 
is eladta.

Zsolt
+ - re: Fw: leallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash kérdezte: 
> Ti mit tennetek, ha 4 evre le kellene archivalni hon 
> szeretett autotokat? Vannak elkepzeleseim, de 
> megerositest/cafolatot varok tobb szem tobbet lat alapon. 

Eladni. 4 év iszonyú nagy idő úgy a kocsi, mint a pénz életében. Most kapsz
érte valamennyit, 4 év múlva úgyis lesz pénzed újra jobbra szebbere ezt
maximum nosztalgiázni, muzeális darabként használnád. Ha ez nem cél akkor
pattintsd el bármennyire szereted is. Én már támasztottam fel több éve alvó
kocsikat, pár tanács ha mégi megtartanod:

> Amit elkepzeltem:
> - kocsi elmegy autokozmetikaba, kulso gepi polir, belso 
> vegyszeres karpittisztitas, motormosas + utana motorvedolakk

Nem lényeg, ez megvár....utána biztos meg kell csinálnod.
> - hazamegy, kocsi felbakol (alatamasztasok a futomu alatt, 
> nem a kuszobok
> alatt)

Ekkor a rugó állandó terhelést kap, ha már bakolod akkor a küszöb alatt, a
futómű terheletlen állapotában.
> - gumik gumiapoloval vastagon beken

Megteheted, de azok a gumik akkor min 4 évesek lesznek. Én azzal a
lendülettel cserélném. 
> - akkusaru levesz, ez nem kerdes. 4 ev allas utan valszeg ugy 
> is keresztet vethetunk ra. Letezik "szintentarto" tolto? 

Létezik, csepptöltésnek hívják. Mehet is folyamatosan, csak az önkisülés
miatti veszteséget pótolja. Felügyelet nem árt neki. Akkut lehet úgy
konzerválni, hogy kiöntjük belőle a savat. Ekkor megáll felette az idő. 
> Mehet az 4 evig folyamatosan? Vagy ki kell sutni az aksit 
> most, es "uresen" alljon 4 evig, utana meg ujraformazni?

Formázni:-) Ez nem mobiltelefon.. Felsavazod feltöltöd és kész.
> - ajtotomito gumik vastagon gumiapoloz, aztan ajtok csak "egy 
> kattanasra" becsuk, hogy ne nyomodjon a gumi

Nem hiszem, hogy számítana neki, becsukhatod nyugodtan. Összesen mennyit
lenne nyitva négy év alatt ha normálisan használod? 1 órát?
> - ablak letekeredjen? Szellozes kell az utasternek? Ragcsaloveszely?

Inkább ne. Rágcsálók tényleg könnyebben jutnak be (csukott ajtó ablaknál se
vagy védve ugye tudod?) de ami lényeg hogy por is bejut a nyitott ablakoknál
mégpedig rendesen szal inkább csikd be.
> - kocsi letakar (szigoruan textillel, mondjuk lepedovel, 
> amugy futetlen, de zart, fedett teglaepuletben)

Oké, a lényeg, hogy szellőzzön, az fontosabb mint a fűtés.
> Amit nem nagyon tudok:
> - guminyomas: csokkenteni, vagy maradjon az uzemi nyomas?

Lásd fent.
> - a jo minosegu motorolaj (Total Quartz 9000 10w-50 full sin) 
> is lemaszhat az alkatreszekrol? Igy mi lesz a belso korrozioval?

Lemászik. Korrózíóra számíthatsz, de valószínűleg minimális lesz.
> - forgalombol kivonatas? Ha kivonjak, nincs sulyado, nincs 
> kotelezo biztositas. Forgalomba lehet-e helyezni az autot 4 
> ev mulva? per pillanat csak Euro III autot lehet forgalomba 
> allitani, ha az kulfoldrol jon. Mi a helyzet a mar itt levo autokkal?

Forgalomba tudod helyezni, nem gond a most hatályos szabályok szerint, 4 és
múlva ki tudja mit lehet.
> - Ha 1 evig nincs auto a neveden, ugrott a bonus. Ha a 
> tulajnak kulfoldon van autoja ez ido alatt, az a magyar kot. 
> bizt.-ba beleszamit? Es ha ez raadasul ceges auto, de 
> szemelyes hasznalatra, vagyis bizonyithatoan rendszeresen 
> vezet ez ido alatt?

A bonus a kocsi paramétere nem a sofőré. Szóval kutyát se, hogy te kint
vezetsz-e vagy nem.
> - Ha ez az auto raadasul evente kb 3hetre (kvazi a 
> hazautazasok idejere kellene), akkor a kivonas ugrott, nem?

Naná. És igencsak jót tennél vele a kocsinak. Az lenne a legjobb ha nem
konzerválnád, hanem valami közeli ismerősöd havonta 1x elvinné egy 100-200
Km.-s sétára, megtankolná, körbenézné stb. Ez a rágcsálók egybek ellen is
jó, a motor is körbe olajozódik szépen, a kerekek is megjáródnak, fékek stb.

Üdv, 
Gábor
+ - Re: Spoilerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

szia kerry .mi mosttanaban kezdtunk el kesziteni egyedi  szarnyakat, szemoldoko
ket,lokharitokat. te elmondod mit szeretnel esetleg mutatsz rajzot vagy kepet m
i megcsinaljuk mi meg nem mukodunk hivatalosan ezert az araink alacsonyabbak jo
val. konkret arat akkor tudunk mondani ha tudom a gk-d tipusat es mi erdekel . 
   udv. josi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-73-241.dial.freestart.hu)
+ - re: toltesvisszajelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

//Érdekes autóvillamossági jelenség:
//Hidegindítás után, tipikusan 5-10 percig, halványan világít a
//töltésvisszajelző lámpa.
//Kimértem a feszkókat, minden OK: üresen 12.44 V, ráadott gyújtással
//fogyasztók

Udv

nekem ezt csinalja a femsarkany amiota megvan(lassan 2 eve). Volt mar 
akucsere is azota. nalam nem mindeg alszik ki teljesen az ego, van hogy 
vilagit(negyed-fel fenyerovel) napokig, aztan abbahagyja hirtelen. par 
napi mericskeles utan lemondtam rola hogy ezt meg lehessen csinalni. 
Megszoktam. a kocsi meg tovabbra is megy tokeletesen. Erdeklodve varom 
masok otleteit en is erre a temara.

Udv
Zoli
Escort 1.3
+ - Hoerogepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Vati!

>>Biztos ez a szam? Nekem benzinesre remlik 30-35% hatasfok
>>(benzintanktol a fotengelyig), dizelnel 40-45% remlik.
>
>Lehet keverem valamivel, de nem létezik egy elméleti felso
>korlát a hoerogépek (Carnot-körfolyamat) maximális hatásfokára,
>jóval 50% alatt?

Itt megemlitette az iro: a benzintanktol a fotengelyig.
Igy lehetseges.
De a Carnot-korfolyamat csak az eroforrasra vonatkozik.
Azt viszont en is ugy tudom, hogy jelentosen kisebb.
Ha minden igaz, akkor a TDI motorok hatasfoka a legjobb. Infoim szerint 36%
koruli.
A benzines mind alatta van. Mindez a kornyezetbe kibocsatott ho miatt.

Teeby
+ - 4 evre stanby (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

A motorolaj szerintem akar lemaszik, akar nem a korrozio veszelye fennall.
A legjobb az lenne, ha neha tudna mozogni. Volna aki elinditana vagy
ilyesmi.
De ezt ugyis tudod te is. Vagy pedig a sok-sok csodaszer egyike segithet.
Amivel motorolaj nelkul is minden karosodast mellozve lehet szaguldani, ha a
vezermube egy lapat kavicsot szorunk -40 fokban. :-)))
Amugy nem fontos letakarni, be kell vonatni kivulrol konzervalo anyaggal.
Valami maszkolo-szeru dologgal. Az nem art a fenyezesnek, es a port meg a
hasonlo dolgokat, amivel allasaban talalkozik jol birja
Ha ala van bakolva, akkor talan jobb a gumit nyomasmentes allapotaban
tarolni. Hiszen a nyomas is egy terhelest jelent, akkor is, ha nincsen rajta
suly. A gumisok sem felfujt allapotaban taroljak.

A forgalombol ki lehet vonatni. Majd pedig forgalomba is lehet helyeztetni.
A jelenlegi szabalyozasok szerint ugy tudom semmi kulonosebb kriteriuma
nincsen. Maximum egy muszaki vizsga. Mert az a 4 ev alatt lejar.
Paragrafusokat nem tudok ra idezni. Ez csak sajat tapasztalat. Van
ideiglenes kivonas es vegleges is.
A veglegesnel orokre es megmasithatatlanul (allitolag csak papiron vegleges,
gyakorlatilag nem) vonjak ki. Rendszam leadassal, forgalmi es torzskonyv
ervenytelenitessel jar. Kilukasztjak es torlik a nyilvantartasbol.

Igy a letarolasban nem is a technikai resze a bonyodalom, hanem az
adminisztracios.

Par hetre visszahelyezni a forgalomba jelenleg nagyon sokba kerul es
korulmenyes is. Talan meg sem eri.

:-(((

Teeby
+ - Fogash auto archivalasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szamolj, lehet, hogy jobban jarsz, ha most eladod, a pénzt befekteted,
es 4 ev mulva veszel egy masik kocsit.
Azt az evi 3 hetet ki lehet birni taxival, kolcson vagy kolcsonzott autoval
is.
Az ilyen hossz allas csuf dolgokat tud muvelni a korrodalolodo es oregedo,
meg az egymashoz feszulo alkatreszekkel.....

Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS