Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3548
Copyright (C) HIX
2007-07-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kerekabroncs (mind)  30 sor     (cikkei)

+ - kerekabroncs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Janos irta:

: Megjegyzés: a súrlódó erö egy kilométeres sebességnél ugyanannyi, mint
: 280 km/óránál. Ha viszont ezt az eröt megszorozzuk a sebességgel, akkor
: a teljesítményt kapjuk. Tehát a "súrlódás" szó ebben az esetben
: "teljesítmény" - és arányos a sebességgel.
: Más kérdés, hogy nagyobb sebességeknél a nyomkarima ütemesen
: felemelkedik; feljebb csúszik oldalt a sínen. Ekkor már nemcsak
: gördülési, hanem csúszási súrlódási veszteség is keletkezik.

Koszonom a kiegeszitest. Ha mar itt tartunk, akkor hozzatehetjuk azt is,
hogy kulonosen gyorsulaskor/lassulaskor a gumilamellak elhajlasa miatt
szinten belso surlodas keletkezik az abroncsban; az emlitett 280km/h-nal 
a
centrifugalis ero szethuzza az abroncsot (ezert tertek at a diagonal
abroncsokrol radialra, mert ott 10mm vs. 1mm sugariranyu tagulas van
nagysagrendileg). Tovabba az olyan kocsik, amik kepesek 280km/h-val menni,
aerodinamikailag ugy vannak tervezve, hogy egy leszorito ero keletkezzen,
tehat a gordulesi surlodasi ero novekszik a sebesseggel; az aszfalt/gumi
surlodasi egyutthatok homersekletfuggok (ami valamennyire sebessegfuggo
is), stb-stb. Mindebbol adodik az, hogy a kocsival a legnagyobb
gyorsulas/lassulas akkor erheto el, ha a haladasi sebesseg kb. 80%-a a
kerek keruleti sebessegenek (20% szlip), ami abszolut ellentmond a
gimnaziumi fizikakonyvnek. Ezert (is) huz egy modern ABS enyhe fekcsikot.


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS