Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3212
Copyright (C) HIX
2007-10-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: motorokrol... (mind)  32 sor     (cikkei)
2 merevtengely (mind)  12 sor     (cikkei)
3 crash+szelepek (mind)  84 sor     (cikkei)
4 re: Kresteszt Modus vs. Volvo 940 (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - re: motorokrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Korompai...

A hozzászólásod kissé mintha felületetes lenne :-) (vagy talán csak az 
olvasásod)

Az én írásom a motorokrol... szólt, nem a teljes autóról.
-------
Lehet, hogy régebben a 2PI-t felejtetted el, most viszont a /60-at. 
Mivel a fordulatszámot általában ford/percben adják meg. (Lehet, hogy 
kegközelebb már ezt sem nem felejted el)

-------------------------
Más:
Valaki feltette a kérdést, hogy miért nem szabályozzák a szelepnyitást 
a fordulatszám függvényében. Nagyon szép kérdés, és szerintem a 
fejlesztők százai törik a fejüket a megoldáson manapság is, az ipar 
ezt 
még kielégítően nem tudta megoldani.
Vannak részmegoldások már elég régóta, pl az Alfa Romeo elég régen 
változtatja a vezérműtengely fázissögét a fordulat függvényében, a 
Civic VTEC megoldás pedig más bütyköket használ alacsony ill. magas 
fordulaton. Ezek valamennyire hatásosak, de egyik sem az igazi.

Piezós megoldást még nem hallottam, csak mágnesest, de mintha az 
sem vált volna be

Üdv, Istvan



Harry Potter 7  magyarul - Jegyezze elő már most!
http://www.bookline.hu/control/news?newsid=1020&affiliate=frehp7kar4711
+ - merevtengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
: Meselhetnek, de nem teszem! Egyreszt azert, mert meguntam a
: borsot, masreszt meg ez a merevtengely is osszekeveredett a
: szezonnal-fazonnal.

Ezt ugy kell ertenem, hogy a regi SAAB 900 futomuve ("beam axle with panhard 
rod") esetleg megsem merevtengely?
Mert a tobbiek valaszaibol arra kovetkeztettem, hogy jol lattam, amit latok, 
es tenyleg merevtengely az... (persze az eredeti kerdes az volt, hogy _miert_ 
hasznalnak merevtengelyt a svedek)

Z.
+ - crash+szelepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

djtiszy irta:

>nezzetek vegig a filmet, 10 perc, a szoveg is fontos.
Kosz a linket, pont errol irtam a 3203-as szamban.

>Ja, a Volvo a biztonsagos, mert nagy vas, haha :-)
Azert egy kis csusztatas van a dologban, amit nem igazan emeltek
ki a musorban.
A rendszambol itelve a volvot 1991 augusztus es 1992 julius kozott
helyeztek eloszor uzembe Angliaban (tehat az NCAP megalakulasa elott
keszult), a modus 2004 szeptember es 2005 marciusa kozott allt
forgalomba.
A volvoert 700 fontot (kb 250e Ft), a modusert 5000-t (kb 1750e Ft)
fizettek.
Szerintem mashogy nezett volna ki az a volvo ha hasonlo arut
kerestek volna mint a modus. (5000 font korul egy 2000-2001 koruli
V70-t kaptak volna).
Ezenkivul nem mertek a modusban ulok oldaliranyu gyorsulasbol eredo
seruleseit, ami abbol keletkezett hogy a kiskocsi "lepattant" a
"nagy vasrol".
Szinten erdekes lenne egy SUV es egy kiskocsi utkozese, ahol a
kiskocsi ledaralja a nagyban ulok labait, a nagy meg a kicsiben ulok
fejet :-o

Errol jut eszembe. Jopar eve akadt a kezembe egy autoklub-os
szorolap, ahol fel voltak sorolva hogy milyen serulesre lehet
szamitani kulonbozo sebesseggel torteno utkozesnel, ha be van kotve
az ov es ha nincs. A figyelmemet az keltette fel, hogy a 100 km/h
sor alatt volt egy feher ragasztott csik. A kivancsisag nagy ur,
ugyhogy feny fele tartva kisilabizaltam, hogy mit takar a csik.
Alatta vmi ilyesmi volt: 120 km/h sebessegnel az ov bekotesetol
fuggetlenul nincs esely a tulelesre :-o
Na ennek a ket kocsinak az osszegzett utkozesi sebessege 128 km/h
(80 mph) volt!

ivicz irta:
>> Ja, a Volvo a biztonsagos, mert nagy vas, haha :-)
>Naj, de ezt most mirt gy kellett???
Ehhez hozzatartozik, hogy sem a 5th gear stabja, sot meg a
szakemberek sem tudtak elore megjosolni az eredmenyt, mert ilyen
tipusu utkozteteseket eddig senki sem csinalt.

Geri irta:
>A Volvo meg a Modus ugyanolyan evjarat volt????
Nem, de a kerdest ok ugy tettek fel ahogy itt sokan, hogy "milyen
autot valasszak, egy nagy vasat fillerekert, vagy osszetorni a
malacot es egy (majdnem) uj kisautot"

Istvan irta:
>s nhny tvedssel is:
>a ngyszelepesnl egy szelep nem fele a vele eqvivalens
>ktszelepesnek! (nem r/2, hanem 2r/(1+sqrt(2)) nmi rajzolgats utn
>mindenki szreveheti)
Az r/2-t csak az egyszerubb szamolas kedveert felteteleztem, az
vilagos hogy annal nagyobb. A "rajzolgatas" megmutatja, hogy
majdnem r sugaruak azok a szelepek. Ebbol kovetkezik hogy a "par
10%" nyilasnovekedes amirol beszeltem valojaban majd 100% novekedes!
Koszonom a kiigazitast.

>msrszt a szelepemelsi magassggal (h) szerintem nem rdemes
>foglalkozni,
Ezt csak azert irtam, hogy legyen mihez viszonyitani, sot a szelep-
tanyerok sem hengerek, azt is csak az egyszeruseg kedveert irtam.

>Itt inkbb van sz arrl, hogy a magas fordulatszmnl a
>centrifuglis erk a fordulatszm ngyzetvel nnek, ez nagyobb gtja
>a nvelsnek.
na ismet elbizonytalanitottal. En ugy ertelmeztem, hogy a fellepo
surlodas a legnagyobb problema. Tevednek ?

Viszont ha mar itt tartunk jol ertelmezem a kovetkezot ?
Adott egy ketszelepes motor. Csucsteljesitmenye 100 egyseg, ezt
5000 fordulaton eri el.
Ha ehelyett veszunk egy rovidebb loketu negyszelepes motort, akkor
annak a teljesitmenye 5000 fordulaton kissebb lesz mint 100 egyseg
(tehat laposodik a teljesitmenygorbe azaz alacsonyabb lesz a
nyomatekgorbe), de tovabb porgetve mondjuk 6000 fordulaton mar
tobb mint 100.
Ez igaz vagy sem ? Ha sem, akkor hol ertelmezem felre ?

Apropo Triznyak kollega, az egyszelepes motorral kapcsolatban
(lsd. HA-3207) utba tudnal iranyitani, hogy hol keressek ?

A'kos
+ - re: Kresteszt Modus vs. Volvo 940 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tiszy!

Te veletlenul nem a Renault Hungarianal dolgozol?

Az a "teszt" tobb sebbol is verzik.
S a fo problema nem az, hogy vettek egy 17 eves konstrukciot - amikor is 
meg
a progtamozott gyurodes sokkal kevesbe volt kifinomult - legzsakok nelkul!!!
(Raadasul a teszt nem szolt a babukon mert energiakrol. Latszik, hogy míg 
a
Volvo nagyjabol egy helyben maradt, a Modus atrepult az ut tuloldalara 
es
majdnem 180 fokban megfordult. Szoval lehet, hogy a kevesbe serult utascella
ellener oldalrol sokkal nagyobb fejserulest kaptak a Modus utasai. S ha
valasztani lehet inkabb a sipcsontom torjon, mint a koponyam...)

A fo atveres az elejen feltett kerdes megvaloszalasanak modjaban van: "ha 
on
autot valaszt, akkor regebbi es nagyobb vagy ujabb de kisebb a jo valasztas,
biztonsagi szempontbol".
Nos a kerdes fontos, csakhogy akkor ket azonos aru autot kellett volna
osszehasonlítani. A tesztben szereplo 3 eves Modus kb. 2-2,5x annyiba kerul,
mint egy Volvo 960.

Egy 3 eves Modus araert pl. ezt a Volvot lehet venni:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1259875&command=ugras&sc
reenwidth=1024 (Egy 98. vegi V70, 2,5TD kombi...)
Na kivancsi lennek erre a tesztre...

Szerintem a Renaultnak nem azzal kellene hiveket szereznie, hogy egy
kisautoja van olyan biztonsagos, mint egy 10-15 evvel idosebb Volvo, inkabb
azzal, hogy egy 4-5 eves Renault ne legyen annyira szethullott, mint egy
10-15 eves Volvo. Vagy meg jobban...

Udv,
Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS