>>E = 0,5 * C *U^2 = 1260 000 Ws = 350 Wh. 1m3-ben.
>>A 1m3-es szendvics tömegét meghagyom másnak. :)
> 1000 és 10000 kg között.
Azért csak nem. Állítólag a mai szint 5Wh/kg szuperkapacokkal,
ami már termék és kapható. 350Wh / 5Wh/kg = 70 kg.
Tehát valamit tudhatnak a fejlesztők. Bizonyára valahogy okosan
kombinálni kell a kondenzátort és az akku technikát.
Az akkus energiatárolás elvi okokból vagy csak a tökéletlen
technológia miatt olyan "béna" ? Nem lehet rendesen kisütni,
nagyon kis W/kg érték, elhasználódik, cserélni kell stb.
Különben nem lenne velük bajom.
>>köztük 2nm szigetelőt hagyva. Azaz lemezek helyett fémszálak.
> Jó irány lenne, nanoszerkezet->nő a felület.
> De nem jó, mert nő a soros ellenállás, eldisszipálódik a teljesítmény
már
> a kondenzátorban.
De akkor nem a csíkszerkezettel van baj,
hanem eleve a 2nm 5nm méretek túl optimisták.
Bár egy 350Wh-ás 1m3-es kocka töltését 163 millió 5nm vastag rétegen,
effektíve 5 / 7 *1m => 72cm x 1m keresztmetszeten kell elvezetni,
ami több mint elég a 350Wh elvezetéséhez.
Vagy 5nm-en már nem lineárisan csökken a vezetőképesség
a keresztmetszettel? Nem tudom.
>Teccik, nem teccik: a villanymérnöknek el kell ismerni,
> hogy a vegyészek energiasűrűségben elvi okokbol is, jobbak :_-(
"A kihívásokra felelni kell."
avagy
"A leggyorsabban úgy vehetünk rá egy mérnököt egy feladat
megoldására, ha kijelentjük, hogy a feladat megoldhatatlan." :-)
>I=P/U = 1750A
Magad is könnyen kisütötted, hogy sorba kell kötni a kondikat.
>Tegyuk fol, hogy a kondenzator max. 10Watt hoteljesitmenyt kepes
>eldisszipalni,
Sokmindent feltételezhetünk, de a már létező és gyártott szuperkapacok
egyik fő pozitív tulajdonságának éppen azt tartják, hogy gyorsan
tölthető/süthető, óriáspufferként megkíméli az akkut a nagy
áramimpulzusoktól.
>vagy sorba kell kotni a kondenzatorokat.
>az egesz hobelevanc tomege megnoveli a kocsi tomeget,
Parhuzamosan kötve kisebb tömegük lenne !?
>magasabb feszultsegek eseten az erintesvedelem is bekavar meg.
Ahhoz képest a hibridekben többszáz V van.
a BenceMiki
|