1. |
Re: automatikus fenyszoromagassag (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
2. |
re: re: Lista elenkites - automatikus fenyszoromagassag (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
3. |
re: re: Lista elenkites - automatikus fenyszoromagassag (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: automatikus fenyszoromagassag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ezen kérdés kapcsán felmerült amit már xeon esetén is szerettem volna
> megkérdezni:
> Az automatikus állítás hogyan működik? Mindig vízszintesen világít a
> lámpa?
> Mert annak nem sok értelme lenne. Inkább az úttal kellene párhuzamosan
> világítson, nem?
Hali!
Nem mindig vizszintes. Abszolút értékben nem "tudja" a kocsi, hogy hol
a
vízszintes (bár nyilván meg lehetne oldani kis gyorsulázérzékelő
szenzorokkal az abszolút vízszintest is.
Elsősorban csak a terheléstől függő (magyarul sokan ülnek bent, leül a
hátulja) változásokat egyenlíti ki, van elől és hátul is érzékelő a
felfüggesztésnél (legalább is az én kocsimban, biztos vannak más megoldások
is). Annyival több, mint a kézi állítás, hogy folyamatosan teszi, tehát
pl.
látni amikor fékezéskor / gyorsításkor fellépő bólintást ellensúlyozza
felfelé/lefelé állítással. Illetve, mivel nem lehet kézzel beavatkozni,
nem
lehet elrontani, hogy a megpakolt kocsi vakítson.
De természetesen, ha mondjuk első kerékkel egy bukkanóra állunk (vagy lejtőn
vagyunk), akkor nem fog állítani, mivel nem a kocsi első/hátsó
felfüggesztésének az összenyomódása változott, csak az út lett lejtős.Tehát
végül is igen, az úthoz képest tartja a fényszórót.
Szabolcs
|
+ - | re: re: Lista elenkites - automatikus fenyszoromagassag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Az erzekelo/k a futomu es a karosszeria egymashoz viszonyitott helyzetet
figyeli/k. Az egyszerubbek csak az elso futomure a dragabb/pontosabbak
mindkettore tesznek erzekelot. Az eddigi allitomotorok viszonylag
lassuak voltak, igy gyakorlatilag csak a terhelesre, hosszas hegy/lejt
menetre szabalyoztak, a bologatast nem kovettek. Allitolag mar leteznek
olyan (gazdasagosan eloallithato) gyors allitomotorok, amivel folyamatos
szabalyozast is lehet csinalni.
-----------
Manualis:
Azt nem tudom, hogy a Lagunae hogyan mukodik, de amit lattam "kapcsolot"
az ellenallast ( igy feszultseget) valtoztatott. Az allitoban van egy
villanymotoros hajtomu, egy elektronika es egy helyzeterzekelo. A
szabalyozokapcsolo jele alapjan az elektronika elkezdi _leptetni_ a
villanymotort, amig el nem eri a helyzeterzekelo a szukseges poziciot.
Ha komfortelektronikas az auto, es azon keresztul mukodik, akkor is ez
a
menete, csak kozben tobbszor analog/digitalis jelatalakitas van, illetve
a tobbsegenel az allitomubol az elektronika a kozponti vezerlobe kerult.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: Lista elenkites - automatikus fenyszoromagassag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Pusztan elmeletileg erdekelne, hogy oldod meg az erzekelest.
>Csak a kocsiszekreny figyelni keves, mert bukik a
>mutatvany lejton, illetve emelkedon.
Valahol ezen akadtam el En is. Lattam magam, amint az erdi emelkedon felfele
az elottem levo 20 cm-t qrva erosen megvilagitom, visszafele autozva meg
mindenkinek a pofajaba vilagitok, mert automatikus
fenyszoromagassag-allitasom van :-)
Boldogult szuzlany koromban meg muszeresztanulokent egy osztalytarsam olyan
emeleserzekelos riasztot fabrikalt, ami elesiteskor nullara pozicionalta
magat, s ahhoz kepest merte a dolest.. Azt hiszem egy Radiotechnikaban
volt
a kapcsolasi rajz, s egy higanykapcsolon alapult.
Idokozben informalodtam, s ha jol ertettem, az allitashoz a kasztni
fuggoleges elmozdulasat merik az uthoz kepest fix magassagban levo
alkatreszhez (pl. tengelycsonk, feltengely, stb.).
De meg azt sem tudom, mikent megy fel ill. le a lampatest (ertsd: fix
feszultseg ertekekre fix pozicioba all a szabalyzomotor vagy mi
tortenik?)...
Ezert kerdeztem meg itt, titkon abban bizva, hogy valaki felvallrol benyogi
a megvalosithatosag mikentjet is, nem csak a gyari megvalositas elvet...
Udv, Bazsi
|
|