Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3661
Copyright (C) HIX
2008-02-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Kezdodik a Kulin Gyorgy Szabadegyetem! (mind)  21 sor     (cikkei)
2 maglev (mind)  54 sor     (cikkei)

+ - Kezdodik a Kulin Gyorgy Szabadegyetem! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

2008. február 5-én, kedden 19 órától!

Szabadegyetemünk névadója Kulin György, a XX. század legnagyobb hatású
ismeretterjesztő csillagásza. A sorozatnyitó előadásban megismerhetjük 
Kulin
György életútját: miként lett a csillagászat iránt szinte nem is érdeklődő 
ifjú
Kulinból az amatőrmozgalom megteremtője, mindenki Gyurka bácsija. Kulin 
kiváló
előadó volt, számos könyv szerzője, tükörcsiszoló, a távcsőépítő mozgalom
elindítója -- és sci-fi szerző is, Q.G. Lynn írói álnéven... Előadónk Mizser 
Attila.

Szeretettel várunk mindenkit élőben a Polaris Csillagvizsgálóba! Hogy ne 
a
legnagyobb csúcsforgalom közepette kelljen ezt megtenni, 19 órára toltuk
előadásaink kezdetét. Akinek még ekkorra sincs módja személyesen jelen 
lenni,
tartson velünk az élő internetes közvetítésünkkel, amelynek elérhetősége 
a
http://www.mcse.hu oldalon megtalálható!
+ - maglev (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Miki, irod:

: A normál vonatokat sincs elnikus szabályzás a rugózáshoz.

A nemet maglev kb. 20cm magassagban lebeg, oldaliranyban pedig 1-1cm-re 
a
palyatol. Nyilvan az utobbi a kritikusabb (kanyarban a centrifugalis ero
nekinyomhatja a palyanak), de nagy lengesek fuggolegesen sem lehetnek.

: > mindket vegen kell eromuvet epiteni. :-)
: A 4-es metróhoz sem kell külön erőmű.

Szerintem a kovetkezore akart Laci (a vakuumos) ravilagitani: F=m*a es
P=F*v. Hogy egyszeru legyen szamolni, legyen m=200 tonna, a=2m/s^2 es
v=100m/s, akkor P=40MW. Ha jol emlekszem, az ICE-kben 6MW-rol 12MW-ra
tornasztak fol magukat a nemetek a (vonat)generaciok soran. Tudom, most
jossz az osloi metroval, ahol rekuperativ fekezes van, de nem taplaljak
vissza a varosi villamos halozatba, hanem a menetrend ugy van idozitve,
hogy 1 szerelveny pont akkor fekez, amikor egy masik indul. Ilyen ingadozo
teljesitmenyt nem lehet folvenni/visszataplalni a (nemzetkozi) halozatba.

Az indulaskor/megallaskor bekotott utasok egyebkent azt jelentik, hogy 
nem
lehet nagy csomag az utasterben (lasd repulo), tehat valami
csomaglogisztikat is be kell vezetned a palyaudvarokon ill. a
poggyaszvagonban (ne alljon 40 percet a vonat, mert alulrol ki kell
banyaszni egy kiszallo utas borondjet).

: De olyan negatívak vagytok :)), hogy most már tényleg feladom.
: Brühühü.

Akkor vagy korrekt, ha a sajat otleteiddel szemben elfogulatlanul tudod
jatszani az ordog ugyvedjet. A zsenialis kozlekedesi megoldasoknal az 1.
szamu kerdes az, hogy mekkora infrastruktura kell hozza, ki finanszirozza
ezt meg, hogy 15..20 ev alatt megteruljon, es ekkor a "vonaljegy"
olcsobb-e, mint a jelenlegi kozlekedesi eszkozoknel. Ha nem, akkor csak
allami szubvencioval mukodik (mint pl. Nemetorszagban a napelemes ill. 
a
szeleromuves energiatermeles), hiaba kornyezetkimelo meg mittudomenmi.

: A kabinosat én is kitaláltam. :) Tehát valszeg életképtelen. :(

Nezd meg, hogy a bp-i metron naponta hanyan utaznak, es ehhez hany
mondjuk negyszemelyes kabin kell, es gondolj arra, hogy nem csak
atlagforgalom van, hanem reggeli/delutani csucs is. A nagy jarmuvekben
mellesleg pont az a jo, hogy sokkal kevesebb energiat hasznalnak fol, mint
sok kicsi (lasd 1 busz vs. 15 auto).


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS