Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3293
Copyright (C) HIX
2008-02-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: felfestes az MZs korteren (mind)  42 sor     (cikkei)
2 Re: Felfestes (mind)  10 sor     (cikkei)
3 re: re: Sokminden (mind)  24 sor     (cikkei)
4 re: Egesz mas - tema #2. (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Re: kamionverseny (mind)  67 sor     (cikkei)
6 Chip (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - Re: felfestes az MZs korteren (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Nagyak!

>>Ilyen esetben nem lehetne a kozutkezelo (onkormanyzat?)
>>hatat letepni? Nem lehet erre valami egyertelmubb megoldas?

Nos, igen, az ilyen veszelyes vagy csak megteveszto helyek (ketertelmu 
felfestes vagy epp a felfestes hianya, az M5 kivezetoje/bevezetojen, vagy 
a 
M3 
bevezetojerol a Hungariara valo lehajton a feluljarokon honapokon eveken 
at 
megmarado 10 cm mely godrocskek, a szel altal elhajlitott es igy lathatatlan 
jelzotablak, pl. Margithid alatt, h a pozsonyi u lezarva, stb, stb, stb) 
bizonyitjak, mennyire hazug es kepmutato az a felallas, ami kizarolag a 
gyorshajtasban veli felfedezni minden bajok indokat. 
A magyarazta persze 1xu: legkonnyebben a gyorshajto szurheto ki a forgalombol. 
Egy bena, ugyetlen, szerencsetlenkedo sofor, aki indokolatlanul lassit/gyorsit, 
kanyarodasnal nem idexel vagy kanyarodas nelkul indexel, leagalabb annyi 
vezselyheztetet teremt, raadasul joval nehezebb kiszamitani, mit csinal 
(a 
legtobb gyorshajtot azert eszreveszem, ezert tudom kezelni a helyzetet), 
csak 
epp ezeket nem lehet kiszurni a forgalombol, mert folymatosan kovetni kellene 
oket, erre pedig nincs eroforras... Meg az ittas sofort sem konnyu megfogni, 
ha 
nem ordit az autorol, h matareszeg ember vezeti, marpedig ez csak az ittas 
vezetesek minimalis %anal latszik.

1szoval: ha a rendorseg, vagy az onkormanyzat vagy barki olyan szemmel 
jarna 
az utakot, h minden potencialis veszelyforrast kiszurjenek es kezeljenek, 
me'g 
akkor is, ha az nem penzt hoz, hanem penzbe kerul, akkor nyilvan nem itt 
tartanank...

Piece,
nme


--------------------------Hirdetés-----------------------------
Lakást venne idén?
Ne fizessen milliókkal többet!
+ - Re: Felfestes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Nagyak,

  Bar mar itt tartanank, hogy ez a legnagyobb problema. Sogoreknal
ennel sokkal viccesebbet talaltak ki, sokszor belefutottam. Autopalyan
van feher meg narancs festes, egyik elhuzva. Elotte 10 meterrel, felig
bedolve az arokba 11pt betutipussal 'Orangen Bodenmarkierung ungultig'
kiiras. Meg hozza par ott felejtett oszlop, terelo, stb. Ez ejszaka,
esoben rettento vicces tud lenni...

Gyula
+ - re: re: Sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nagydurvan utana szamolva kb. negyedora alatt ersz Sopronba.
Akarsz fogadni? Kicsi elonyt adtam magamnak, azert irtam 1 orat ...
1xusithetunk is, benzin sem fogy: En mar megtettem ezt 1 ora 45
perc alatt. Azt el kell ismerni a forgalommal oriasi szerencsem volt.
De vegyunk egy masik utat: Bp-Pecs. Utanfutoval azert
nem lehet ugy menni, ahogy szoktam, de meg mindig gyorsabban
a megengedetnel. Majdnem 1.5 orat vertem magamra, szinte azonos
forgalom mellett. De irhatnek mas relaciokat is. Utanfutoval
kb. fel ora/100 km no a menetidom. Es hangsulyozom, meg
mindig nem vagyok szabalyos.

>felveszunk 10 ezer uj kozlekedesi rendort
Jogallamban elunk? Vegyunk fel! Persze enyhe :-) tulzas a 10k, es a
fizetesuk siman kijonne a buntetesekbol. A rendorok jelenlete ellen
soha nem az olyanok tiltakoznak, mint en. Sokkal jobb helyre
kerulne az a penz, mint a most elkoltottek nagy resze. De ha tenyleg
fontos lenne az ember elet meg kellene tenni!

>Pl. a kanyarodosavban elorepofatlankodokat legszi-
>vesebben belelonem a Dunaba!
Tudomanyos - de komolyan - felmeres szerint a Lanc-hidnal a
pofatlankodok miatt a szabalyos autosoknak nem no a
menetidejuk. Viszont tobb auto megy at adott ido alatt.
Arra nem jarok, ezert ne szidjatok engem :-).
+ - re: Egesz mas - tema #2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo hogy emlited, nekem is egyik maniam ez. Ha a felfestes,
meg az ut melletti jelzooszlopok jobb allapotban lennenek,
akkor az szamotevoen csokkentene a baleseteket. De min
sporoljunk meg epitesnel? Mar reg kiloptuk az alapbol a
cementet, kiloptuk a bitumenbol az X -t:? Sporoljunk a festeken!
Filleres dolgokrol beszelunk (az ut arahoz kepest), de
erzesre 10-15% -al is lehetne csokkenteni a balesetek
szamat. Valahol olvastam 1x valami felmerest, ott talan
meg 20% -rol is volt szo. Persze azokat a karokat ki fizeti?
Nem az allam, hanem az autosok. Azok meg kit erdekelnek?
Fizessek a rengeteg adot, kapnak valamit amit akar utnak
is lehet nevezni kis joindulattal, es kuss. Szoval itt is kezdodik
a szabalyok betartasa/be nem tartasa. Nem varom el, hogy mint
Hollandiaban ki legyen vilagitva az autopalya vegig. Rengeteg
penz, es tulajdonkepp haszon nem sok. Legalabbis a
raforditashoz kepest. De hogy ejszaka, esos idoben ne azt
kelljen talalgatnom, hogy most az ut kozepen megyek a tulso
savban, vagy mar reg az ut mellett? Ezzel is lehetne csokkenteni
a balesetek szamat.

Kerdesedre: Szerintem lenni kell ott elojelzo tablanak is.
Tehat ha a felfestes nem latszik, akkoris ott van a tabla.
Ha nincs, akkor - egy jogallamban, tehat nem itt - a hivatalosan
vetlent karteriti a "vetkes" biztositoja, a vetlent meg a
kozutkezelo. De szerintem mindenhol van elojelzo tabla,
ekkorat nem hibaznak azert.
+ - Re: kamionverseny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>> S ha mar errefele kanyarodtunk, korabban mar lehet hogy volt szo
>> errol is:
>> mi a jo fenenek kell egy 84,5 km/h-val kozlekedo kamiont egy masik
>> kamionnal 84,6 km-h-val nekiallni elozni, pentek delutani csucsban?
>> Nagyon sokszor tapasztalom ezt, es egyszeruen nem ertem.
>
>Akkor  elmondom.  A  kamionokban elektronikus sebesseghatarolo van, 89
>km/h-ra  beallitva,  nehany  kiveteltol  eltekintve  mukodik is. Ha az
>osszes  kamion  ilyen  sebesseggel  megy, akkor lathatod azokat a szep
>hosszu  sorokat  a szelso savban. A problema akkor van, ha egyik-masik
>valami  miatt  nem tudja tartani ezt a tempot. Olyankor a gyorsabb meg
>fogja  elozni, hiszen neki mennie kell, ez a dolga. Viszont pontosan a
>sebesseghatarolo  miatt nem tud hirtelen elhuzni mellette, hiaba lenne
>hozza  lendulete, ereje. Ilyenkor szokott elofordulni, hogy a gyorsabb
>autos  ugy  erzi,  neki  joga van lasitas nelkul tovabbmenni, es miert
>tartja  fel  ez  a nagy dog... Pedig annak is pontosan ugyanannyi joga
>van lassitas nelkul tovabbmenni, mint Neked, az adott forgalmi helyzet
>donti el, eppen ki fog bosszankodni.

Alapvetoen nem azzal van a bajom, hogy lassitani kell miatta, hanem azzal,
hogy igen csekely sebessegkulonbseggel tortenik az elozes, raadasul sokkal
lassabban, mint ahogy a szemelyautok haladnanak. Szamoljunk picit. Legyen
a kulonbseg 2 km/h, ez kb. 0,5 m/s. Az elozeshez a belso savban el kell
tolteni
2 kamionhossz + biztonsagi tavolsagot, ez legyen kb 50 m. Ut osztva
sebesseggel, kijon 100 masodperc. Vagyis tobb mint masfel percig halad 
a
belsoben kb. 90-nel. Kozben szepen felsorakoznak mogotte a szemelyautok,
akik elotte 130-cal mentek (idealis esetben), vagyis 40 km/h az eredeti
sebessegkulonbseg. Ez 11 m/s, szorozva 100 masodperccel, kijon 1100m,
vagyis az is utoleri a kamiont, aki tobb mint egy kilometerre volt tole,
amikor
az megkezdte az elozest. Aki viszont peches, es epp elotte sorolt ki a
kamion,
az fekez, es masfel percig kullog. Ha nem kellett volna lassitania, kb. 
az
elobb
kiszamolt 1100 meterrel elorebb lehetne. Es nem o az egyeduli, hiszen
mogotte
is ott kullognak mar egy csomoan, mire a kamion befejezi az elozest. Vagyis
megint elokerult az alapproblema (mint a keresztezodes-beallasnal es a
pofatlankodasnal): egy miatt szivnak sokan.

>Egyebkent  a  fentiek  miatt  nem ertem azokat, akik az elozesben levo
>kamion  moge  beallnak szorosan, es villogank meg esetleg dudalnak. Jo
>lenne  tudni,  ilyenkor  mire  szamitanak... Hogy majd bebujik a masik
>kamion ala? Esetleg lassit, fekez, es visszasorol a masik moge?

Szerintem kevesen tudjak, hogy van ilyen sebesseghatarolo, en is most
hallottam eloszor. Nyilvan arra szamit, hogy valamelyik eszbekap, es egy
kicsit noveli a sebessegkulonbseget. Az elozo kamion nyilvan nem tud mar
gyorsabban menni, ergo marad az elozott. Igaz ugyan, hogy nem az o baja,
de igazan levehetne picit a labat a gazrol, eleg lenne tenyleg csak egy
picit,
az a 2-3 km/h is sokat szamitana! Legyen 4, ami az eredeti kettovel egyutt
mar 6 km/h, ami durvan 1,5 m/s. Ennyivel mar csak fel perc lenne az elozes.
O veszit kb. 30 metert, ezzel szemben sok autos nyer fejenkent tobbszazat.

Azert kivancsi lennek egy nagyjabol forditott szitura. Lakott terulet,
2*2 sav, 70-es tabla, kulsoben mazsola 45-tel, en mogotte kicsit gyorsabban.
Utolerem, at a belso savba, mogottem egy kamion 70-nel jon. En meg 46-tal
a belsoben korzozok.
Vajon kibirna-e masfel percig, vagy mar elobb leturna az utrol?

Udv: Soma
+ - Chip (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok,

tud valaki valamit valamikori Chip (Szabó Krisztián?) nevű
listatársunkról? Magánban lenne hozzá pár kérdésem.

üdv,
ivicz

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS