Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3670
Copyright (C) HIX
2008-02-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 maglev (mind)  76 sor     (cikkei)
2 maglev - ujra (mind)  48 sor     (cikkei)

+ - maglev (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Miki, irod Janossal egyetertesben:
: A klasszikus, Földön áthaladó alagút tényleg a legjobb.

Hat nem. Mivel a Fold kozepe hany fokos is? Kifejezetten erdekelne, hogy
hol van a Foldben a 300 fokos izoterma. Tudja valaki? (Olyasmire
gondolok, hogy 150km-rel a felszin alatt.)

: Bár a Coriolis erőre gondolni kell, íves alagút kell Új-Zelandra,

Definialjuk mar a feladatot korrekten. Vasutat senki nem akar
Europa-Ausztralia vonalon epiteni, hanem mondjuk Lisszabon-Moszkva
tavlatban. Ha ezt az alagutat "egyenesen" megfurod, akkor Berlinben milyen
melyen leszunk? Es hogyan evakualjuk onnan tuz eseten gyorsan a nepet?

Tehat:
1) honnan hova szeretnenk vasutat es milyen surun legyenek megallok?
2) 1 vonatra hany szemely ferjen?

: Repülővel ellentétben a vonaton gyorsulás csak hosszában
: történhet..

Vonaton is mindharom tengely iranyaban van gyorsulas, elvegre kanyarodik
is, ill. dombra is megy.

: Megoldás a zárható csomagtartó az ülés mellett.

Ezert kerdeztem, hogy hany szemely ferjen egy vonatra. Ha folulsz egy
IC/EC vonatra (kb. 500 ferohely), latod, hogy ennyi vagonnal ennyi embert
csak ugy lehet szallitani, ha fej folott van a csomag.

: Magyarul a taxi szolgáltatást lehetne fullra automatizálni.
: Egy taxi ma is 6m2, 1 tonna + nagyon drága élő sorfőr. Pazarlás..

A negyzetmeter nagyon jo, pont erre celoztam a multkor, hogy hany kabinra
lesz szuksegunk. A csohalozatban lesz minimalis kovetesi tavolsag, igy
kiszamolhatod, hogy a kabinok osszesen mekkora teruletet fognak lefedni 
es
hogy ez tobb vagy kevesebb Budapest teruletenel (raadasul ugye a
belvarosban aranytalanul tobb kabin kell mint a Janos-hegyen), ill.
milyen suru racsot kell a csobol epiteni. Sejtesem szerint az lesz a vege,
hogy 3D-ben kell kozlekedni (Budapesten meg nem biztos, de valami 10-20
millios metropoliszban mar sokkal inkabb valoszinu.).

De ez egy teljesen masik problema, Budapest tomegkozelekedeset nem fogod
megoldani a Foldon atfurt alaguttal (vagy az otlet az, hogy Bp. V. kerulet
-> Tonga-szigetek -> Bp. VI. kerulet? Janos szamitasa szerint ez 2*40
perc, nem lesz tul sikeres).

: Sosem értettem a bkv miért a járat sűrűségét,
: és miért nem a szerelvények méretét igazítja az utasforgalomhoz.

Amig busznal nem vagonokat kapcsolgatsz ossze es szet, nem eri meg, mert
minden csuklos buszhoz kellene egy nem csuklos is, amik a csuklosok
helyett jarnak ejszaka, de nappal csak rozsdasodnak. Ha most azzal jossz,
hogy ejszaka egy csomo nem csuklost kivonnak a forgalombol, ezekkel
lehetne potolni a csuklosokat, akkor eppen onmagadat cafolod meg, mert
modositjuk a jaratsuruseget is. Nezzuk a koltsegeket: a buszsofort nem
kilometerre fizetik, hanem idore. Tehat ha a felere ritkitod a
jaratsuruseget, fele annyi buszsofort kell fizetni. Cserebe a csuklos busz
tobbet fogyaszt (de valoszinuleg kevesebbet mint 2 nem csuklos
egyuttveve). Tehat az uzemanyagon is sporolunk valamennyit. Ehhez hozzajon
meg, hogy a ritkitott jaratoknal az eppen nem uzemelo szerelvenyeket lehet
szervizelni/takaritani, nem kell a jarmuparkot tuldimenzionalni (ha 5%
mindig a szervizben van, akkor nem kell 105%-nyi buszt venni).

Villamosnal elvileg ki lehetne szamolni, hogy megeri-e a
szervizszemelyzetet ejszakai muszakban fizetni a szetkapcsolashoz, kulon
utvonalon beallni a kocsiszinbe, szetkapcsolni, majd vissza a normal
palyara (=a'ram), vagy ritkitottan felesleges tomeget vonszolni.


Udv,
marky
+ - maglev - ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyszer már elküldtem, de nem jelent meg.

Sziasztok, kicsit erore kaptam. :)

>nem lehet nagy csomag az utasterben (lasd repulo)
Repülovel ellentétben a vonaton függoleges gyorsulás nem
történhet.. Megoldás a zárható csomagtartó az ülés mellett.

Tényleg km-ekig tartana utazósebességre gyorsulni,
még bekötve is. Hát akkor ez csak nagyobb távolságokra jó.
A nagy telj.felvételre is csak az osloi megoldás marad. :-(

A klasszikus, Földön áthaladó alagút tényleg a legjobb.
Bár a Coriolis erore gondolni kell, íves alagút kell Új-Zelandra,
különben csúnya surlódás lesz oldalra..
És a gyorsulással sincs gond, garantált a lebegés az uticélig. :-)

---

>bp-i metron naponta hanyan utaznak
>negyszemelyes kabin kell,
Marky, kimondatlanul is az vezérelt, hogy az _autósokat_
ki lehet-e mozgdítani a kormány mögül egy még az autónál is
kényelmesebb alternatívával. Az autósok - gondolom -
azért nem a bkv-t választják, mert várni kell rá, ellenszenves
utastársak, zajosabb, néha állni kell, és át kell szállni,
megint várni kell. Erre lenne alternatíva, ha címre visz az
1-2 üléses kapszula. Sajnos a kapszula is lehet koszos. :-(
Tulképp a taxik ezt a funkciót látják el - jó drágán.
Magyarul a taxi szolgáltatást lehetne fullra automatizálni.
Egy taxi ma is 6m2, 1 tonna + nagyon drága élo sorfor. Pazarlás..


>A nagy jarmuvekben mellesleg pont az a jo, hogy sokkal kevesebb
> energiat hasznalnak fol, mint sok kicsi (lasd 1 busz vs. 15 auto).
De csak akkor, ha sokan vannak a buszon.
Sosem értettem a bkv miért a járat suruségét,
és miért nem a szerelvények méretét igazítja az utasforgalomhoz.
Akár metró, akár villamos. Hétfo "hajnal 2-kor" jöttem haza,
éjszaki busz csuklós, egyszerre max 10 utas.


De ha belegondolok, hogy a világ problámái között
a tömegközlekedés  a nagyonsokadik helyen áll,
akkor máris nem érdekel az egész annyira,
úgyis megy a maga útján valahogy.

a BenceMiki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS