Sziasztok,
> gyakorlatilag a reszecskeszuro nelkuli dizeleket kellene
> ilyen esetekben kitiltani, ami persze lehetetlen.
Siman megoldahato (ld. Berlin). Auto kap jol lathato matricat,
amibol zsaru tudja, szabad-e menni ott. Nyilvan nem 100%, mert
lesz vizsgaztato, aki penzert mindent, de azert sokat kiszurne.
Gyula
|
Ahoj!
> Ez igy, ebben a formaban nem igaz. Az un. PM10 fedonevu szilard
> reszecskek szamat merik a meroallomasokon (ez haladja meg szerintem
> eves atlagban minden masnap a hatarerteket), aminek nagyon jelentos
> resze a dizelekbol szarmazo koromszemcse.
A PM10 (ami a 10 mikrometernel kisebb nyagysagu szilard reszecskeket
jelenti) összetevoi Budapesten:
35% termeszetes eredetu por, 35% a haztartasok kibocsatasa, 5% ipari
tevekenyseg, 25% közlekedes.
Vilagosan lathato, nem a kozlekedes a fo kibocsato a PM10 eseteben. A
kozlekedes okozta szennyezesnek is csak egy resze a kipufogogazok korom
tartalma, ami radadasul legalabb 1/3-ad reszben a benzin uzemu
jarmuvekbol szarmazik!!!!! Ami vegul hab a tortan, a dieselek kozul az
ilyen kis meretu koromszemcseket szinte kizarolag a mai modern
magasnyomásu befecskendezessel rendelkezo motorok kepesek "eloallitani".
Furcsa modon, a magas koncentraciot nem a belvarosban, hanem
Nagytetenyben mertek.
Tovabbra is ugy tunik, a dieselek nem igazan tehetnek a jelen
allapotrol, kitiltasuknak valoszinuleg meg merheto hatasa sem lenne. (
PM10 tekinteteben!!!)
Udv, Triznyak
|