Sziasztok! Nagy hülyeséget csináltam, sikerült nyakon öntenem a 3-as
Golf
kuplungját egy jó adag váltóolajjal. Most persze csúszik, bár az autó
bőven
használható. Hidegen szinte észrevehetetlen, aztán ahogy bemelegszik (esetleg
felkeveri az olajat), úgy rosszabb a helyzet. A kérdés hogy lehet-e valamit
tenni anélkül hogy szét kellene szedni és úgy kipucolni (vagy tárcsát cserélni)
.
Hagyjam így és reménykedjek hogy kiürül vagy "lekopik" az olajos rész és
hátha
jobb lesz? Esetleg zúdítsak utána egy adag féktisztítót? Milyen következményei
lehetnek az egyes megoldásoknak? Ugyanez az autó: nemrég volt egy koccanásunk
,
ahol egy vonóhorgos autónak löktek neki autópályán, ráfutásos baleset keretében
.
A lökhárító, illetve az egyéb törött külső alkatrészek ki lettek cserélve,
viszont a hűtő is sérült egy minimális mértékben. Úgy vettem észre hogy
egy
kis
repedés lett rajta, amin néha szivárog a hűtőfolyadék. Kb 3 hetente csökken
1
cm-t a folyadék szintje a tartályban. A baleset óta azt tapasztalom, hogy
kb
akkor amikor a motor eléri az üzemi hőfokot (esetleg kicsivel alatta),
egy
olyan hang hallatszik mint amikor levegő (gőz?) kifújat valahonnan. Nehéz
elmondani mert nem pont olyan, és ilyen hangot sem hallottam még korábban.
Kb
5-10 másodpercig tart, az első 2-3 mp hangosabb, utána egyenletes, halkabb
amíg
abba nem marad. Olyan mintha f*ngana az autó. :) Az esetek 95%-ában egy
út
alatt csak egyszer hallható ez a hang, általában autópályás szakaszon.
Ha
végig
lassabban megyünk, akkor általában nincs. Mi lehet ez? Egy 2006-os Octaviával
kapcsolatban is volna egy kérdésem. A jobb hátsó ajtótól (üvegtől?) szélzaj
hallatszik bizonyos sebesség fölött. Próbáltam lokalizálni hogy pontosan
honnan jön, de nem sikerült. Minden tömítés, gumi ép, semmi sérülést vagy
abnormális dolgot nem találtam. Ezt mi okozhatja? Köszönöm a segítséget!
Gergő
|