<pre>Du har den 15/09-2002 klokken 12:09 forsřgt at sende en
SMS til xxxxxxxx, men der er opstĺet en fejl:
xxxxxxxx er ikke et telefonnummer.
Hvis du mener at dette er en fejl og at nummeret břr kunne modtage SMS,
send da venligst en mail til .
</pre>NYTTIGE TIPS!<br><br>Tip #1
<table width=50% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 bgcolor=#FFFF66>
<tr bgcolor=#006380>
<td>
<div align=center><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2 col
or=#FFFFFF><b>TIP!</font></b></div>
</td>
</tr>
<tr bgcolor=#DDE6E3>
<td>
<p><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2>
Opret alle dine venners og kollegers mobilnumre i din adressebog i dit e-mail
program med deres , sĺ du hurtigt og nemt kan sende SMS fra d
it e-mail program!
</font></p>
</td>
</tr>
</table>
<br><br>Tip #2
<table width=50% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0
bgcolor=#FFFF66>
<tr bgcolor=#006380>
<td>
<div align=center><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2 col
or=#FFFFFF><b>TIP!</font></b></div>
</td>
</tr>
<tr bgcolor=#DDE6E3>
<td>
<p><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2>
Hvis du ikke er i nćrheden af dit e-mail program, kan du ogsĺ gĺ ind pĺ http://
www.smartsms.dk og sende SMS beskeder. Hvis du indtaster din e-mail adresse, vi
l du modtage en bekrćftelse som nĺr du sender via
</font></p>
</td>
</tr>
</table>
<br><br>Tip #3
<table width=50% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 bgcolor=#FFFF66>
<tr bgcolor=#006380>
<td>
<div align=center><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2 col
or=#FFFFFF><b>TIP!</font></b></div>
</td>
</tr>
<tr bgcolor=#DDE6E3>
<td>
<p><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2>
Send en e-mail til , og den vil řj
eblikkeligt blive videresendt til den korrekte mobiltelefon. Uafhćngigt af hvor
modtageren har mobilabonnement/taletid, kan SMS hurtigt sendes direkte til tel
efonen, via e-mail adressen
</font></p>
</td>
</tr>
</table>
<br><br>Tip #4
<table width=50% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0 bgcolor=#FFFF66>
<tr bgcolor=#006380>
<td>
<div align=center><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2 col
or=#FFFFFF><b>TIP!</font></b></div>
</td>
</tr>
<tr bgcolor=#DDE6E3>
<td>
<p><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2>
Er beskeden over 160 tegn, vil den blive delt op i flere SMSer á ma
x 160 tegn. Beskeden vil blive opdelt i op til 5 SMSer, og man kan derved sende
helt op til 800 tegn med SmartSMS.
</font></p>
</td>
</tr>
</table>
<br><br>Tip #5
<table width=50% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0
bgcolor=#FFFF66>
<tr bgcolor=#006380>
<td>
<div align=center><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2 col
or=#FFFFFF><b>TIP!</font></b></div>
</td>
</tr>
<tr bgcolor=#DDE6E3>
<td>
<p><font face=Tahoma,Arial,Helvetica,sans-serif size=2>
SmartSMS.dk kan ogsĺ bruges i virksomheden: Opret alle virksomheden
s mobilnumre i e-mail programmets adressebog med - sĺ kan du
hurtigt sende tekstbeskeder til folk i marken - eller til en kollega som sidde
r i mřde og ikke vil forstyrres af et telefonopkald.
</font></p>
</td>
</tr>
</table>
|
> Kis tanulsag szamomra, hogy a magyar ember egy dologban elegge
> hasonlit a kinaira: nem arra figyel, hogy MIT mondanak, hanem arra,
> hogy KI mondja. = Szomoru...
Nyilvan ez szubjektiv velemeny, ezert nem is varhato el hogy ervek
tamasszak ala. De ...
Korrekcio. Arra figyelunk, hogy MIT es HOGYAN mondanak. Nemcsak a
magyarok es a kinaiak, de az angol-szaszok, a latinok, es altalaban
minden mas nep egyarant. A nyelvtol es a kulturatol fuggetlenul
rendkivul fontos az elo"adas mondja, stilusa. Persze a HOGYAN es KI
kozott sokszor nehez kulonbseget tenni, mert mindenkinek megvan a sajat
egyedi stilusa, es egy ido utan a kozonseg a stilust azonositani fogja a
szemellyel. Hogyha ez a stilus higgadt, szereny, kovetkezetes, akkor
eloterbe kerul a mondanivalo, a tartalom (a MI). Ha a stilus (a HOGYAN)
tulzo, nagyvonalu, akkor bearnyekolhatja a mondanivalot, legyen az
barmennyire is logikus, eredeti, szellemes, stb.
Az elodas modjat, stilusat ilyen szabad forumokon nem szabad regulalni,
korlatozni (bizonyos alap-etikett keretein tul). Mindenkinek joga van
ugy nyilatkoznia, ahogy kedve tartja. Van aki tudatosan tuloz es mond
nagyot, szorakoztatasi celbol, vagy mert igy akar elismerest, hirnevet
szerezni. Ha sikerul neki, remek. Ha viszont nem ez a celja, de ugy
veszi eszre, hogy a mondanivaloja gyakran tiltakozasba utkozik es nem
eleg meggyozo, akkor nem feltetlenul a kozonsegben kell a hibat keresni.
Ha valaki azt feltetelezi, hogy a KI - nem a HOGYAN - miatt iteli el a
kozonsege, az mar onmagaban tulzo es nagyvonalu ... vegul is a kozonseg
milyen alapon itelheti el XY-t, akit nem is ismer. Csakis a stilus, a
modor alapjan.
Azt hiszem fontos a KI es HOGYAN kulonbsege. Remelem ezert senki nem
mondja ram, hogy kakan is a csomot keresem. Hogyis tehetnem, hiszen 26
ev magyar tanulas utan meg mindig nem tudom, hogy mi az a ka'ka ... (a
definicio johet maganba)
--
A nyelv-kerdesben mar sokan sok okoasat irtak, en csak a kovetkezo
gondolatot fuznem hozza...
A kinai tanulasa reteges folyamat. Olyan, mint hagymat hamozni.
(apropo - sokan sirva hagyjak abba):
1. Az elso reteg -- ujra meg kell tanulni beszelni. El kell felejteni
ami babakorunkban belenkidegzodott. Nem csak egy tonus van, hanem 4.
Nemcsak egy s-, cs-, dzs- hang van, hanem fejenkent ketto.
2. Miutan ugy ahogy megbaratkoztunk a fonetikaval, lehet a hangokat
ossze illeszteni, szoto:redekeket kepezni.
3. A harmadik reteg nem a szavak, mert a szo homalyos fogalom a
kinaiban. Inkabb az alap kifejezesek, szo-lancocskak kovetkeznek.
Beszelni meg mindig nem tudunk rendesen, ezert tovabb szabdaljuk az 1.
es 2. reteget.
4. Johet a nyelvtan. Mi, hogy nincs ragozas, past participle,
derdiedas? Ez pofon egyszeru".
... Itt megall a menet, hacsak nem olvasni is akarunk:
5. Ez szokatlan. Kis kepecskeket kell felismerni, mint valami oriasi
memoria-jatekban. Egyaltalan hogyan kozelitsuk meg ezt a feladatot? Ez
babras munka. Eloszor is minnel tobbet kell bamulni a kis kepecskeket,
hatha valami majd beugrik az agyunkban. Meg kell tanulni az
alap-elemeket felismerni, vonasokat szamlalni, kinai szotart hasznalni.
Aztan szep lassan erre is talal modszert az agyunk, aminek amugy is csak
10%-at hasznaljuk, tehat boven van kapacitas.
6. Ezzel az 'olvaso' modszerrel akar egy parszaz szavas szokincset is
elsajatithatunk, "hatra tett kezekkel". Ez hasonlit arra a folyamatra,
ahogyan a bolcsiben szines kepekrol megtanuljuk felismerni a
gyumolcsoket, allatokat. De ezutan felmond az agyunk. Kenytelenek
vagyunk kepecskeket rajzolgatni. Ez meg nem irastudas, de segiti az
olvasast.
7. Ok, kezdjuk felismerni a kepecskeket, de igy is csak ertelmetlen,
szaggatott nyogdecselesre vagyunk kepesek, ha megprobalunk kiolvasni egy
mondatot. Elobb meg kell tanulnunk a mondatot mondatreszekre, szavakra
szegmentalni. Ez kozirmerten nehez feladat, mert a kinai irasban nincs
szoko:z. Ehhez melyebb nyelvtan ismeret szukseges, fel kell tudni
ismerni a koto"szavakat, szamlaloszavakat, stb.
8. Irastudas.
Mindezzel azt akarom mondani, hogy mig az europai nyelvekben a
beszed/olvasas/iras tanulas parhuzamos folyamat, a kinait ezek
tetszolegesen elkulonithetoek. Ha valaki a beszelo szintet eleri, az
mar buszke lehet. Es ha valakinek nincs ideje/rajzkeszsege az irast
megtanulni, attol meg elerhet egy tisztesseges olvasoszintet. Egy ilyen
reteges nyelvet nem lehet egyontetuen biralni, tehat nem lehet azt
mondani, hogy "buta nyelv". Ha mar ugy fogalmazunk, hogy "egzotikus
fonetika, praktikus nyelvtan, buta irasmod", ezt a biralatot mar tobben
-- pl. en is -- elfogadnam.
> Egyebkent rajottem, csak a hecc kedveert, keveske szabadidomben juszt
> is megtanulok jol kinaiul, a velemenyemet errol a buta nyelvrol
> folyamatosan = fenntartva...
<VICC>
Ez nem lenne butasa'g?
</VICC>
Udv es beke,
Jozsi
Taipei
|